Khamis, 8 Julai 2010

Us Zulkifli Bin Zakaria dibebaskan dari Tahanan Polis Mesir


Alhamdulillah berkat doa semua akhirnya Us Zulkifli Bin Zakaria yang dikenali sebagai Us Ibrahim telah dibebaskan dari tahanan pihak polis Mesir pada 8 Julai 2010. Beliau telah ditahan pada 13 Jun 2010 di Airport Cairo ketika mahu pulang bersama 2 orang anak dan isteri. Us Ibrahim ditahan kerana isu JI. Setelah hampir 1 bulan ditahan beliau didapati tidak bersalah.

Pada hari ini 8 Julai dibebaskan dan terus diterbangkan menaiki flight Kuwait. Sebelum beliau pulang beliau tidak dibenarkan berjumpa dengan sesiapa tetapi beliau sempat menghubungi sahabat ana untuk memberitahu bahawa beliau telah dibebaskan.

Sahabat ana terus menghubungi ana untuk memberitahu bahawa us Ibrahim telah dibebaskan yang mana ana ketika itu dalam perjalanan pulang dari Matruh ke Zagazig. Berita ini sungguh mengembirakan seluruh umat Islam di Malaysia dan sahabat- sahabat di Mesir kerana segala usaha dan doa telah diperkenankan ALLAH.

Semoga berita baik ini terus menambah keyakinan pada semua pejuang agama ALLAH bahawa AALLAH bersama-sama mereka yang sabar dan tabah menghadapi ujian ALLAH dan akhirnya kebenaran pasti terjadi. Semoga ALLAH terus memberi ketabahan kepada Us Ibrahim dan memilih beliau diantara mereka yang terus menyampaikan kebenaran agama ALLAH dan berjaya dunia akhirat.
Ini link berita-berita tentang penahan Us Ibrahim :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan